Dział Inwestycji i Rozwoju – projekty

O kursie

Zastosowanie nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych do nauczania

Uczestnicząc w kursie nabędziesz umiejętności wykorzystania narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnej, które wspomogą Cię jako nauczyciela, a także w pracy badawczej oraz organizacji warsztatu pracy. Dalsze cele to kształtowanie postawy wrażliwości, kreatywności, otwartości, umiejętności wykorzystania wiedzy informatycznej w pracy i innych aspektach życia człowieka. Zapoznasz się z podstawowymi aplikacjami komputerowymi, niezbędnymi do pracy w przyszłym zawodzie, zasadami bezpiecznej pracy z wykorzystaniem sieci Internet. Uczestniczenie w kursie pomoże Ci w ukształtowaniu świadomości związanej z zagrożeniami płynącymi z używania komputerów w codziennej pracy.

WYMAGANIA WSTĘPNE

Wystarczy zainteresowanie, dobre chęci i trochę zaplanowanego czasu na systematyczną pracę.

CELE ZAJĘĆ

Poznasz pojęcia z zakresu technologii informacyjnej, jej zastosowań i kierunków rozwoju oraz zagrożeń wynikających z niewłaściwego jej wykorzystania. Bazując na posiadanej wiedzy dopasujesz wybrane narzędzie TI do efektywniejszego wykonywania swoich obowiązków zawodowych. Poznasz narzędzia do wizualizacji informacji. Poznasz narzędzia TIK do planowania i zarządzania procesem nauczania — uczenia się. Poznasz platformy i zasoby przydatne do zdalnego nauczania i projektowania pomocy dydaktycznych z wykorzystaniem TI.

W ramach kursu będą bezpośrednio podnoszone kompetencje: – cyfrowe – analityczne, w tym umiejętność rozwiązywania problemów, – kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się, – kompetencje w zakresie zarządzania czasem, – kompetencje językowe – część materiałów pojawi się w języku angielskim. Przydatna będzie znajomość języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym.

PORUSZANE ZAGADNIENIA

Będziesz samodzielnie zdobywać wiedzę w oparciu o przygotowane materiały (zarówno teoretyczne jak i praktyczne), a także udział w dyskusjach. W ramach kursu treści zostały zebrane w następujące moduły:

·       Moduł 1 – Pakiety biurowe Microsoft i Google

·       Moduł 2 – Współczesne narzędzia prezentacyjne

·       Moduł 3 – Praca w sieci – korzyści i zagrożenia

·       Moduł 4 – Wykorzystanie TIK do zarządzania czasem i indywidualizacji pracy

·       Moduł 5 – Platformy do zdalnego nauczania

·       Moduł 6 – Projektowanie pomocy dydaktycznych przy użyciu narzędzi TIK

WARUNKI ZALICZENIA

Warunkiem zaliczenia kursu jest zrealizowanie zaplanowanych aktywności i uzyskanie wyniku ogólnego na poziomie przynajmniej 65%. Test końcowy stanowi 50% oceny, natomiast testy po zakończeniu modułów oraz wyzwania stanowią po 25% oceny końcowej.

WARUNKI OTRZYMANIA ZAŚWIADCZENIA

Uzyskanie liczby punktów gwarantujących zaliczenie kursu (minimum 65%). Zaświadczenie wygeneruje się w przeciągu 24 godzin od przekroczenia progu zaliczeniowego.

KADRA KURSU

dr hab.  Małgorzata Nodzyńska prof. UP

Pracownik Katedry Dydaktyki Biologii i Chemii w Instytucie Biologii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Ma 30-letnie doświadczenie w dydaktyce przedmiotów przyrodniczych, ponad 20-letnie doświadczenie w uniwersyteckiej edukacji nauczycieli chemii i przyrody, ponad 7-letnie doświadczenie w kształceniu na odległość zarówno w wirtualnych środowiskach edukacyjnych, jak i za pomocą różnych narzędzi Web 2.0, oraz prawie 20-letnie doświadczenia jako nauczyciel chemii w szkole. Badania i publikacje dotyczą dydaktyki przedmiotów przyrodniczych i edukacji zdalnej. Na co dzień wykorzystuje różnorodne metody nauczania (w tym metodę projektów, gamifikację) i bada ich skuteczność. Zajecia z „Mediacji i Komunikacji” prowadzi od 5 lat, zajmuje się popularyzacją nauki … od zawsze!

dr Paweł Cieśla

Pracownik Katedry Dydaktyki Biologii i Chemii w Instytucie Biologii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Tematyka pracy naukowej ściśle związana z dydaktyką chemii i przyrody i integracją nowoczesnych technologii do procesu kształcenia. Uczestnik kilku projektów edukacyjnych. Kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć stacjonarnych i zdalnych chemii, dydaktyki chemii oraz technologii informacyjnych w nauczaniu. 7 lat doświadczenia w pracy w szkole (nauczyciel mianowany).

dr Elżbieta Rożej-Pabijan

Pracownik Katedry Dydaktyki Biologii i Chemii w Instytucie Biologii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Od 2005 roku uczestniczy w projektach mających na celu popularyzację nauk biologicznych. Współpracuje z organizacjami pozarządowymi, realizując projekty edukacyjne oraz z uczelniami wyższymi w ramach festiwali nauki i sztuki (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Uniwersytet Jagielloński), nocy biologa (Uniwersytet Jagielloński), dni owada (Uniwersytet Rolniczy). Ma doświadczenie w pracy animatora w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Obecnie zatrudniona w Instytucie Biologii na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, gdzie pracuje naukowo oraz prowadzi zajęcia z zakresu mediacji przyrodniczych, zrównoważonego rozwoju, popularyzacji nauki oraz dydaktyki biologii.

 

 

Wielkość czcionki
Kontarst