O projekcie „Laboratorium Twórczej Matematyki”
Cel projektu
Rozwój oferty Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie w zakresie realizacji służebnej roli uczelni wobec państwa – tzw. „trzeciej misji” poprzez zaangażowanie kadry dydaktycznej w przygotowanie i prowadzenie dodatkowych zajęć w szkołach ponadpodstawowych celem rozwoju kompetencji komunikacji, myślenia krytycznego i innowacyjnego, rozwiązywania problemów w oparciu o niekonwencjonalne moduły zajęć.
Efekty
- 136 uczniów/uczennic weźmie udział w zajęciach edukacyjnych w ramach realizacji trzeciej misji uczelni
- 95 uczniów/uczennic podniesie kompetencje ogólnorozwojowe w zakresie komunikowania się, współpracy, myślenia kreatywnego i działań innowacyjnych oraz rozwiązywania problemów.
Okres realizacji
1 września 2017 r. – 30 czerwca 2019 r.
Partnerzy
Centrum Młodzieży w Krakowie im. dr H. Jordana
Wartość projektu
214 150,30 zł, w tym dofinansowanie ze środków europejskich 207 725,78 zł
Zajęcia
W ramach projektu zrealizowane zostaną II ścieżki zajęć dodatkowych, obejmujących łącznie godzin 832 godzin dydaktycznych w podziale:
- I ścieżka Grupa zadaniowa Gimnazjum/Liceum oraz Festiwal Nauki Gimnazjum/Liceum
- II ścieżka Grupa Laboratoryjna Gimnazjum/Liceum, Warsztaty Laboratoryjne Gimnazjum/Liceum oraz Festiwal Nauki Gimnazjum/Liceum
Kurs jest znakomitą okazją do rozwoju umiejętności matematycznych oraz przygotowaniem do studiowania na kierunkach wykorzystujących umiejętność analitycznego myślenia, systematyczność, dyscyplinę oraz zdolność do wyciągania słusznych wniosków z podanych przesłanek. Rozwinie również umiejętności pracy w grupie, kreatywność, innowacyjność oraz rozwiązywania problemów. Zajęcia w ramach kursu poprowadzą pracownicy Instytutu Matematyki Uniwersytetu Pedagogicznego oraz Centrum Młodzieży im. dr-a H. Jordana. Zajęcia będą odbywać się w siedzibie Uniwersytetu Pedagogicznego przez cały rok szkolny 2017/2018, zgodnie z przyjętym harmonogramem.
Uczestnicy
W kursie wezmą udział uczniowie w wieku od 13-19 lat.